20130618-095543.jpg

I dag har jeg presentasjon av strategi for en av mine søteste kunder: Bærland barneskole.

Og nå sitter jeg å forbereder meg på Dromedar, – det fungerer alltid veldig godt å sitte på cafe. Nytt stoff trenger nye perspektiv.

For Bærland skal jeg også lage logo og visuell identitet. De vil nemlig ikke “være som alle andre skoler” – de vil skille seg ut og skape engasjement og samhold i bygda og internt på skolen.

Det er en tøff beslutning som barneskole – og da ønsker jeg virkelig å innfri. Og strategien er kanskje det viktigste jeg gjør, for med en god strategi som grunnlag, – blir også logoen og det visuelle gjennomtenkt og unikt.

Men strategi, hva er det? Og hvorfor er det så viktig?

Enkelt forklart er en strategi en plan av handlinger for hvordan vi skal nå et spesifikt mål.

I forlengelsen av denne er det smart og også si noe om hvordan vi skal være og hvordan andre skal oppfatte oss.

Jeg er spent på hva de tenker om det jeg har kommet fram til – for dette er et resultat av en prosess over en del uker, en del møter på skype – og jeg har stilt de mange spørsmål som de har svart godt og langt på.

Ønsk meg lykke til!

comments