Torsdag 1. mars ble en merkedag for både Ninabea og Kjør for livet. Kjør for livet mottok på Markedskonferansen til Trondheim Markesforening prisen for årets nykommer, Robert Millar NY!

– Dette er stort og enda en milepæl i Kjør for livets historie, og en stor utmerkelse for meg som merkevarebygger, sier Nina Beate Solberg Susegg som er mekevarebygger i Kjør for livet gjennom Ninabea branding og design.

Ninabea design og branding har jobbet med merkevarebygging for Kjør for livet helt siden høsten 2010.

– Å motta prisen for årets nykommer, Robert Millar NY, er stort for meg, sier Nina. Det gir oss en bekreftelse på at den jobben vi har gjort og de valgene vi har tatt fatisk har gitt en effekt – og at Kjør for livet kanskje har vært med å satt en standard som sosial entreprenør innen markedsføring og merkevarebygging.

Juryens begrunnelse : 
– Vinneren har utført solid grunnarbeid fra dag en og solid godt håndverk ligger i bunnen. De har brukt gode grunnleggende verdier og spilt på dem til det fulle. Alt arbeid har vært profesjonelt med ett godt markedsfaglig håndverk og de har tydeliggjort hvem de er ovenfor et todelt marked. På tross av små økonomiske rammer har de oppnådd store resultat En velfortjent Robert Millar NY-prisvinner.  (Utdrag fra juryens begrunnelse)

– Hele det siste året har vært en fantastisk reise med mange flotte høydepunkt på veien.
Robert Millar NY-prisen er ett nytt høydepunkt. For oss er dette ny bensin på motoren og motiverer veldig for det videre arbeidet, påpeker markedssjef i Kjør for livet, Jan Tore Brustad

Robert Millar-prisen har hvert år siden 1976 blitt delt ut til årets markedsfører i Trondheim. I 2008 ble kategorien årets nykommer opprettet, og for 2011 var Kjør for livet nominert her sammen med reklamebyrået Engasjert Byrå.


Kriteriene for å kunne bli nominert er følgene:

Årets Nykommer må være etablert i løpet av de siste 3 årene, markedsføring må ha spilt en sentral rolle i suksessen, og må også ha tilhold i Trondheim eller omegn. Den nominerte må ha gjort en ekstra god innsats innen markedsføring i 2011. Markedsføring er et bredt fagfelt, og det kan spenne fra reklame, kampanjer, profilering, intern-kommunikasjon, nettverksbygging, geriljamarkedsføring, internettmarkedsføring, nye markedsføringskanaler, PR, design, produkt- og konseptutvikling, innovasjon, merkevarebygging.

Daglig leder og gründer i organisasjonen Knut Ove Børseth var både stolt og rørt etter utdelingen:
– Det er mange vi må takke etter en pris som dette men først i rekken vil jeg sette alle de flotte ungdommene som vi får jobbe med. Svært mange har bidratt med smått og stort igjennom det siste året, og denne prisen er til dem alle sammen. Jeg vil også takke de offentlige instanser som har hatt troen på oss, og turt å satse på et nytt prosjekt som Kjør for livet.

I tillegg til å utarbeide en godt forankret strategi og en tydelig visuell identitet har vi jobbet mye mer PR. Det har vært viktig for oss å ha et bevisst forhold til dette og i tillegg ha riktig timing, sier Nina som er stolt og godt fornøyd med utmerkelsen “årets nykommer”.

Les mer om Kjør for livet på www.kjørforlivet.no og Robert Millar-prisen på Trondheim Markesforening sin hjemmeside.

comments