Kommunikasjon skal være gøy – ikke støy! Det er Ninabeas mantra. Hver dag blir vi utsatt for mange tusen inntrykk, – det sier seg selv at de fleste ikke tas inn. De få som kommer gjennom er de som treffer godt og fenger på en oppriktig måte. Det er de som du tror skaper verdi hos deg som mottaker.

Men hva skal til for å ikke drukne i mengden?

Hva er de topp 3 faktorene man må tenke på når man skal lage strategisk og god kommunikasjon?
1. Målgruppe
Det finnen ingen målgruppe som heter “alle”.
Hvem er de, hva liker de og hvordan har de det?

2. Budskap
Hva ønsker de å høre, hva er det de blir “truffet” av
og gjør at de føler seg berørt?

3. Riktig sted
I hvilke kanaler (på hvilke steder) finnes målgruppen din?

 

Godt innhold gjør seg ikke selv
Alle disse er grunnleggende for å lage godt innhold – og også lage gode visuelle løsninger for kommunikasjon. En logo er ikke bare en logo, den skal signalisere hvem du er, hvordan du skiller deg ut, hva som gjør deg spesiell og mer til. Det er mange ting å ha under kontroll før noe så “åpenbart enkelt” som en logo skal utformes.

Dette at man bygger et visuelt utrykk og bedriftens kommunikasjon på et fundament, eller et konsept er noe jeg brenner for, – og også har også vært mye frustrert over at mange hopper over… Jeg blir rett og slett lei meg når jeg ser det. For det finnes et så fantastisk flott potensiale i det – og det er SÅ MYE som kan løftes himmelhøyt med bare en enkel kartlegging og en enkel strategi i bunn.

Være med på kurs?
Dette har jeg tenkt å gjøre noe med, – og vil om kort tid lansere et kurs hvor vi jobber med nettopp det – å finne ut hvilke magiske grep du kan ta for å løfte bedriften din. Mer info kommer – så følg med.

Og du – med det samme kan du kanskje melde deg på nyhetsbrevet mitt? Da får du mer info om når kurset starter, og vil få mulighet til å melde deg på før alle andre.. Det kommer til å være begrenset med plasser. :D

Nina

comments