I helga deltok Ninabea på Oslo Motorshow sammen med Kjør for livet. Høydepunktene var selvsagt da H.K.H. Kronprins Haakon og Johan H. Andresen kom og kastet glans over fredagen. Dette i anledning et arrangement for å fri til de kommunene i regionen som kunne tenke seg å starte opp en Kjør for livet-klubb.

Jeg jobber for Kjør for livet på daglig basis og var med hele helgen, fra rigging til nedrigging. Jeg har hatt æren av å utforme alt det visuelle for Kjør for livet, og derfor også alt det de besøkende kunne se på den 500 kvm store standen. Sammen med Markedssjef i Kjør for livet, Jan Tore Brustad, har jeg også vært med på å utforme layouten til standen. Vi har lagt stor vekt på at vi skal være synlige i den store hallen vi hadde fått plass i, – og synlige var vi!

Kjør for livets profil spiller blant annet på effekten med matt/blank overflate – noe som er godt synlig på traileren dere kan se i bakgrunnen. Orangefargen har blitt populær innen motorsportmiljøet de siste to årene (vi kan jo se for oss at vi har vært med på å påvirke akkurat det:) og det er ekstra stilig at flere av bilene til Kjør for livets ambassadører også har orange som en nøkkelfarge på bilene sine.

Oslo Motorshow satte rekord med hele 31000 besøkende i år, og det var spennende og morro for meg å være med i år som i fjor!

Fredrick Aasbø sin Toyota har en sprek metallic rødorange i den karakteristiske “trekanten” som flere av førerene for samme drifteteam har. Alexander Schjerpen kjører en skikkelig kul Ginetta når han konkurrerer i GT3 Astfaltracing. Selv om jeg ikke er helt inne i bil-verdenen har jeg jo lært meg en ting eller to om biler og motor. Og for de som er spesielt interessert kan jeg fortelle at driftebilen til Fredric er en Toyota 86-X 2012-modell bygd på bare 37 dager og at den har en 700 HK 3.3 liter motor..! Aleksanders GinettaG50 har en 330 HK Ford V5-motor og er bygd i 2009.

Det er alt jeg kan om bilene, jeg kan nok mer om det å bygge en sterk visuell identitet. Med Kjør for livet-profilen ble vi tydelige inne i messehallen og fikk masse spørsmål fra et nyskjerrig publikum. Noen ville bli medlem i klubben vår, noen ville hjelpe til å starte opp klubb – eller bare si at vi gjør en god jobb. Det er morsomt å være en del av et slikt lag, og jeg anbefaler alle som vil vite mer om Kjør for livet å sjekke ut websiden.

Se flere detaljer og enkeltelementer jeg har laget for Kjør for livet i min portfolio.

Nina // Merkevarebygger og designer

comments