Ingenting kan vel være mer utfordrende enn å selge et produkt som spinner på bæsj. En illekuktende brun kladask som ingen vil innrømme at de har noe med å gjøre på fest, jobb eller i andre sosiale sammenhenger. De aller fleste av oss gjør “denne businessen”  kun når vi er hjemme. Og du er kanskje en av de dette gjelder slik som jeg?

Ok, bæsj? Det er jo et ord som kun småbarnsforeldre og småbarna selv snakker om. Til nå. Dette må jeg nemlig vise deg, for dette er et av tidenes beste eksempel på hvordan du kan brande selv de ekleste ting, som bæsj. Brandet Poo~Purri har nemlig skjønt det.

Se bare denne videoen, så skjønner du hvorfor:

Hvorfor har de fått til dette? Og hvordan kan du som har et utfordrende produkt eller en litt uglesett tjeneste lære noe av det Poo~Purri gjør? Du skal få tre viktige råd fra meg, som de har godt forankret i Poo~Purri-brandet.

1. Du må vite hvem målgruppen din er. Slik Poo~Purri gjør. De viker ikke fra den sofistikerte, men uhøytidelige dama på noe punkt i kommuikasjonen sin. Hun er i front og den de alltid tenker på i utforming av alt fra budskap via tekst til det visuelle (som denne videoen).

2. Du må ha en plan og visuelle/tekstlige retningelinjer som du følger. En Brand Book pleier jeg å kalde dette. Poo~Purri viker heller ikke fra disse, og selv når de selv antakelig er drittlei (bokstavlig stalt!) sin måte å skrive på, lage video på eller ordene/bildene de bruker – så holder de ut. De følger planen. For da er de så tydelige at alle forstår og tiltrekkes av brandet.

3. Det tredje, og kanskje viktigste rådet er at du kan få er å skille deg ut. Gå mot strømmen. Dette KAN Poo~Purri gjøre fordi de har full kontroll på målgruppen. De vet at det de gjør nok provoserer mange, men at det er helt ok. Det er ok fordi de sikke skal snakke med dem, men med den sofistikerte og uhøytidelige dama.

Så, har du kontroll på hvem målgruppa til ditt brand er? Er hun en sofistikert, uhøytidelig dame som er opptatt av bæsj eller noen helt annen?

Likte du denne bloggposten og lærte du noe?
Legg igjen en kommentar da vel!
OPTIN_bar

comments