Har du noen gang hatt dager der du tenker: Nei, kjedelig. Vil ikke, liker ikke. Orker ikke en dag til med …(ditt tema)! I dag har jeg bare lyst til å ha det gøy og skrive om noe annet. Ikke være lik i går. “Slå meg løs” litt.

Har det noe å si at du en dag snakker om en kul event du var på, dagens outfit, middag eller cafèbesøk selv om du til vanlig snakker om noe helt annet på din blogg eller i sosiale medier? Ja, for noen ganger har vi lyst til å fortelle om ting vi selv synes er gøy. Vil vil bryte med “mønsteret” vi vanligvis har planlagt å følge. Vi vil leke og fortelle om noe gøy!

Kjenner du deg igjen?

Og kan du tillate deg å snakke om noe annet enn det du “egentlig” snakker om i businessen din?
Svaret er både ja og nei.

– Så hvordan du kan tenke for å bygge en sterk merkevare men likevel få snakket om aktuelle tema?

NINABEA_vinkling-01

Alt handler om hvordan du vinkler saken, hva du fokuserer på og hvordan du legger det frem.
Et tema er ikke bare et tema, og her er tre enkle tips til hvordan å velge ut hva som passer inn i din merkevare og ikke. Du kan nemlig få “nesten hva som helst” til å passe inn om du er hele tiden tenker på ditt brand som for eksempel et talkshow.

Om du for eksempel tar “The Ellen show” med Ellen DeGeneres så er det helt tydelig at hun har en egen stil. Du som publikummer VET at hun kommer til å finne på noe sprell uansett hvem som er gjest. Noen ganger lett å forutse, som i videoen under med Ylvis-gutta og “The Fox” på besøk, – ikke like forutsigbart med andre.

Ellens merkevare er ikke akkurat assosiert med seriøsitet og heller ikke det å si unnskyld. Likevel måtte hun finne en måte å si “Jeg tok feil – unnskyld” på. Og det pakker hun inn på en slik måte at det likevel blir morsomt og i forventet “Ellen-stil” som i denne videoen:

Et talkshow er et godt eksempel på hvordan du kan flette inn de aller fleste tema/hendelser og det som opptar deg i din merkevare. Et talkshow er avhengig av å ha følgende tre elementer for å fremstå som en sterk merkevare:

1. En klar og tydelig “profil”
2. En gjennomtenkt plan på hvordan “publikum” skal oppfatte deg
3. En “attitude/fremtoning”

Alle disse tre elementene er relavante for å bygge en strek merkevare, og jeg kommer til å fotelle mer om disse i ukene fremover.

Likte du denne bloggen, – og ønsker å lære mer om hvordan du kan bli en sterk merkevare?

Ikke gå glipp av mine tre beste tips til hvordan du bør tenke for å bli mer synlig og attraktiv
– meld deg på her.

comments